Talentjob/welcome | Nejste přihlášen
1
Přístupů:
805980
VSTUP DO SYSTÉMU
login:

heslo:

Talentjob šetří čas
O systému
Jobs:
23
Registrovaných uživatelů:
201
Online:
RYCHLE HLEDEJ JOB

Novinky

2008-10-11

Bulvár - proč je tak úspěšný?

Co to je?

Široká městská ulice, často postavená na místech bývalých městských hradeb (také třída nebo prospekt).

a nebo

Bulvární média, zejména tisk, který se zaměřuje na rychlé šíření zpráv senzačních, pochybných, laciných, často ne dobře ověřených, či přímo smyšlených.

Přitahují výraznými barvami, velkými fotografiemi a krátkými texty, které jsou poutavé a snadno „stravitelné“. Nabízí odlehčená témata jako jsou sex, bohatství, sláva nebo zabití, pro povrchnějšího čtenáře extrémně přitažlivá. Přitom se obvykle nejedná o informace, ale spíše o klevety podobné lidovému vyprávění. Čtenář jim však dává přednost před seriózním zpravodajstvím o politice, ekonomice a společnosti.

Proč je tak úspěšný?

Protože je extrémně komerční. Podmínkou komerčního úspěchu je popularita. Komercionalizovaný obsah se orientuje na obveselení a pobavení, nejde nikdy do hloubky a tudíž neklade na příjemce žádné nároky. Tím si zajišťuje zájem nejširší (bohužel) veřejnosti a úspěch na „velkých trzích“ a protože masová komunikace je především formou podnikání, umožňuje tak zvyšování zisků soukromých vlastníků médií. Zkrátka o peníze jde v případě bulváru především.

Kupte si emoce!

Kromě občasných informací racionálního charakteru přináší zejména emocionální podněty (příběhy o lásce, zázračném zbohatnutí, brutálním zabití včetně detailů, bombastické záběry politiků, umělců, podnikatelů, zkrátka všech mediálně známých osob), o kterých je předem jasné, že si je společnost ráda koupí. Bez lítosti, vzteku, závisti a nenávisti se přece nedá žít! („Mámo, ten spratek už si zase koupil bourák za několik miliónů. Kéž si v něm rozbije hubu.!“) Ovšem emoce se dají i velmi snadno zmanipulovat – mediální divadlo – mediální hra, která je často iniciována ze strany tzv. „oběti“ v okamžicích, kdy je žádoucí popořit marketing nějakého produktu, prodávaného ve spojitosti s tímto člověkem. („Jak se asi bude tomu podvodníkovi dnes pracovat, když ho bulvár tak rozmáznul? Musím to zkontrolovat!“) Více než kde jinde zde platí pravidlo: „I negativní marketing je marketing.“ aneb „Bulvár je hnůj, ale někdy se hodí...“ To paradoxně znamená, že “oběť” a bulvár v tomto případě koexistují ve zvláštní symbioze.

Charakteristika bulváru:

  • nizká kulturní úroveň

  • odcizování vztahů

  • budování vztahů vypočítavosti a prospěchářství

  • propagace konzumenství

  • vzájemné přibližování se „konzumního“ publika a povrchní kultury

Publikum = množství jednotlivů sdílejících stejné spotřebitelské chování. Kultura vkusu vychází z podobnosti mezi lidmi. Obecně společné publikum charakterizují:

  • sociální a kulturní dovednosti (včetně vzdělání)

  • zvyky

  • obsahové preference

  • povědomí o alternativách

  • kontext sledování (rodina, setrvačnost)

Jaké tedy asi bude publikum bulváru? A co s tím budeme dělat?

Pan Ladislav Špaček se na svých stránkách vyjadřuje takto: “S bulvárem je to jako se psy, někdo je miluje a nemůže bez nich být, jiný se jich bojí a obchází je obloukem. V každém případě víme, že tady bulvár je a bude, bez ohledu na naše pocity, protože to je výnosný byznys, který má u čtenářů úspěch. Čekat od bulváru serióznost, ohleduplnost a takt by bylo bláhové, to by si vydavatel bulváru nevydělal.”

Jakou roli v případě bulváru hraje novinářská etika?☻

Dokument zvaný Mezinárodní zásady profesionální etiky v žurnalistice obsahuje deset článků, které lze shrnout takto:

  • Právo lidí na pravdivé informace.

  • Oddanost žurnalistů objektivní realitě. Cílem novinářské práce je poskytnout publiku “adekvátní materiál, který by usnadnil formování přesného a komplexního obrazu světa”.

  • Společenská odpovědnost novináře. Novinářská zpráva je společensky prospěšným jevem, nikoli jen zbožím.

  • Profesionální integrita novináře. Novinář má právo odmítnout práci, která je v rozporu s jeho osobním přesvědčením, či jinými zásadami osobní etiky.

  • Veřejná dostupnost a participace. Sem patří právo na opravu a odpověď.

  • Úcta k soukromí a lidské důstojnosti.

  • Úcta k veřejnému zájmu (k národu, demokratickým institucím a veřejné morálce).

  • Úcta k univerzálním hodnotám a odlišnosti kultur. (lidská práva, společenský pokrok, svoboda, mír a demokracie).

  • Eliminace války a jiných velkých zel. Zdržet se obhajoby agrese a podpory šíření zbraní, násilí a diskriminace.

  • Prosazování nového světového informačního a komunikačního řádu (potřeba dekolonizace, demokratizace informací a komunikace).

Takže ve většině případů žádnou.


A nebojte se o vaše oblíbené celebrity a mediální hvězdy. Oni se museli naučit žít pod dohledem bulváru. Nezbývá jim nic jiného, než si kolem sebe vytvořit takovou neviditelnou hradbu, ve které jsou se svou duší schovaní a do té skrýše facky bulváru pustit nesmějí. Rozhodně si na vlastní kůži vyzkoušeli, že jakmile jednou vystrčí čumák na veřejnost, vždycky se najdě někdo, komu se to nebude líbit. A pokud na to někteří ještě nepřišli, no, mají tedy co dělat. A když to bulvár přehání? Vždy mám možnost se bránit a je třeba si uvědomit, že k několika vítězným tažením proti bulváru již došlo.


A co čtenáři? - Co takhle i jiné zdroje?

Zdroje:






2008-10-11

Spoření pro studenty

Které konto pro studenty a mladé je nejlepší? Přehled nabídek jednotlivých finančních institucí naleznete zde.



2008-10-11

Jiří Žáček - Bajky a nebajky (Nakladatelství Papyrus)

Pro ty, co si říkají: "Na každym šprochu - pravdy trochu."

            Vlkodlaci

VLKODLACI ŘÁDÍ V DAVLI!

Píšou v Blesku….Jejda!

Nabij flintu! Vytas šavli!

volá na mě strejda.

 

Pátrali jsme po okolí,

Prošli les i rokli –

Vyhnali jsme z luk a polí

Jen tři zdejší čokly.

 

Vlkodlaci? Zlatý voči!

Spráskla ruce teta.

V Davli řádí červotoči!

Bude konec světa!

(promiň mami, ale zkus taky někdy čerpat i z jiných zdrojů)



2008-10-11

Jiří Žáček - Bajky a nebajky

Pro všechny kyberpřátele, kteří se příliš často pohybují s hlavou v  oblacích.

(a pro děti od 7 do 107 let)

 

            Nehoda

 

Vzduchoplavci vzduchem letí,

balón stoupá nahoru.

Zdola mává zástup dětí,

vzduchoplavci vzduchem letí,

zamířili k obzoru.

 

Balón stoupá, ale stačí

Jeden datel, klof, klof, klof.

Balón stoupá, ale stačí

jeden malý zoban ptačí –

výlet končí, škoda slov!

 

Milí zlatí, cestovat-li

zachce se Vám v povětří,

odežeňte všechny datly

anebo jim hoďte datli,

ať váš balón nezvětří!



2008-10-11

Když dva říkají totéž, nemusí to znamenat totéž aneb Interkulturní komunikace v podnikání

Také už Vám Evropa začíná připadat jako malá vesnice? Lidé přicházejí a odcházejí...A se všemi se musíme domluvit. Někdy narazíme nejen na jazykovou bariéru. Podstatné odlišnosti komunikačních stylů pracovních partnerů se autoři této knihy snaží demonstrovat na standardu české podnikové kultury ve srovnání se standardy německými, ale i americkými. Dá se však říci, že některé zákonitosti fungují obecně i během procesu sbližování jakýchkoliv firemních kultur (nejen zahraničních).

Postupně se budeme setkávat s kulturami mnohem vzdálenějšími a dobrá příprava (a vůle) rozhodně odstraňuje případné nepříjemnosti a nedorozumění.



2008-10-11

Neúspěch - žádaný průvodce vítězů

Překážky nejsou bariérou úspěchu. Jsou jeho podmínkou.

Některé neúspěchy si můžete půjčit od ostatních a vzít si poučení pro sebe.



2008-10-11

Jak jednat se lháři

Obchodní jednání je často poznamenáno klamem a lží. Ve skutečnosti si mnozí nedokážou představit jednání bez nějakého klamavého prvku. Lhát při jednání však není jen nemorální, ale zpravidla je to i protiprávní. Odhalte lháře při obchodním jednání.



2008-10-11

Přelaďte svůj postoj a bavte se

„Cesta nás činí šťastnými, nikoliv cíl samotný.“



2008-10-11

Jak zvládnout stres

Naučte se rozeznat projevy stresu a vyberte si způsoby, jak stresu předcházet.



2008-10-11

Vzdělávací akce pro manažery i personalisty

Jak efektivně řídit zaměstnance aneb "NEBOJME SE HODNOCENÍ" - bližší informace najdete na TrainingNet.cz



Další novinky:    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19




 

VIP KLIENTI
Google Pagerank - talentjob.czGoogle Pagerank      S-Rank - talentjob.czS-Rank      JyxoRank - talentjob.czJyxoRank     
VIP
KLIENTI